استاندار اصفهان:

برپایی نماز مشکلات اجتماعی را کاهش می‌دهد 

مرتضوی با اشاره به نقش تربیتی نماز گفت: برپایی نماز مشکلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۶۵۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ - 06March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «سیدرضا مرتضوی» استاندار اصفهان امروز (چهارشنبه) در پنجمین اجلاس استانی نماز اصفهان اظهار داشت: امیدوارم که چنین جلساتی شاهد یک اتفاق مبارک در مسیر امر نماز در جامعه باشیم و از همه دست‌اندرکاران برگزاری این جلسه قدردانی و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه برای ارزیابی ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف در امر ترویج نماز اقدامات زیادی صورت گرفته، افزود: در چند سال گذشته افراد زیادی تلاش کردند که امر نماز در ادارات و دستگاه‌های اجرایی هم در حوزه مأموریتی و هم در حوزه‌هایی که تأثیرگذار بودند، هر چه بهتر برپا شود که جای تقدیر و قدردانی دارد.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه اجلاس استانی نماز از سه جنبه اهمیت ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: نکته اول آنکه این جلسه به امر نماز که اهمیت ویژه‌ای دارد، می‌پردازد و با عنوان نماز تشکیل شده است؛ نکته دوم انتخاب موضوعی است که به ترویج نماز در نسل‌‌های بعدی می‌پردازد و در این راستای گسترش نماز در نسل جوان و در حوزه‌های آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مساجد تلاش می‌کند و نکته آخر اینکه افرادی در این جلسه حضور دارند که مصداق آیه شریفه «الَّذِینَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ...» هستند.

وی با بیان اینکه اولین نشانه حکومت صالحان پرداختن به امر نماز است، گفت: اهمیت موضوع نماز در پیام‌ها و فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری به اجلاس‌های سالیانه نماز، با استفاده از آیات و روایات کاملاً تبیین شده و تعداد قابل توجهی از آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) به امر نماز اختصاص یافته است.

مرتضوی با تأکید بر اینکه نماز کلید رستگاری مؤمن است، ادامه داد: نماز عمود دین، عامل رحمت الهی، ورود به خیر و دوری از فساد و فحشاست و سرانجام قومی که نماز را تباه کند، ورود به فساد و تباهی و شهوت است.

وی با اشاره به آیه 45 سوره مبارک عنکبوت گفت: قومی که «أَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ ...» را سر لوحه کار خود قرار دادند، کمتر به مشکلات اجتماعی دچار می‌شوند، لذا مجموع آیات و روایات و توصیه‌های بزرگان اهمیت نماز را آشکار می‌کند. خداوند در سوره مریم می‌فرماید کسانی که در امر نماز کوتاهی کردند، از رحمت الهی دور و به عذاب الهی دچار شدند و این یک راهنما و پرچم برای حرکت ماست و اگر به دنبال رستگاری جامعه هستیم، باید امر نماز را در جامعه و نسل جوان ترویج کنیم.

استاندار گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نسلی فضای را ایجاد کرد که بسیاری از معارف الهی در سطح جامعه در اوج حرکت می‌کرد و اگر حواس‌مان به ادامه مسیر نباشد، در آینده این پرچم در اهتزاز نخواهد بود و همه ما در این زمینه وظایفی داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار